مشكلة صوت المروحه

hmadacompaq

عضوية ذهبية
لاحظت من اسبوع صوت المروحه بقى عالى نسبيا بيعمل زى صوت زن كدا بيزن وشويه واوقات الصوت يختفى

فهل هناك خطر على البروسيسور ولا المروحه هل دا ممكن يأدى الى خراب حاجه

hmadacompaq

عضوية ذهبية
غالبا الصوت بيبتدى من بعد ربع ساعه من فتح الجهاز وصوت بيبقى عامل زى صوت الخلاط

hmadacompaq

عضوية ذهبية
انا اسف انا نسيت اقول ان اللاب نوعه ماك بوك برو 15 بوصه اصدار اواخر 2008 الالمونيوم

hmadacompaq

عضوية ذهبية
ايه ياشباب اى معلومه طيب ههههههه

ابوسلوم

محظور
السلام عليكم اخوي ومبروك عليك الشهر...
المشكله انا اتوقع انك تحط الجهاز على سجاد او شي ما يخلي المروحة تهوي فانصحك تروح للوكيل وتخليهم يفحصون الجهاز والمروحة ونصيحة لكل الاخوان الابتوب لازم يحط الابتوب على شي صلب و مستوي عشان المروحة تقدر تهوي...
واتقبل مروري

iramadah

مشرف سابق
السلام عليكم

في فرق بين صوت المروحة مرتفع وصوت المروحة مزعج

مرتفع : ربما بسبب عدد من البرامج التي تعمل بنفس الوقت، وربما تحتاج مراجعة الصيانة
مزعج : بمعنى ان هناك مشكلة بكل تأكيد ، مثل هذا الفيديو

طبعا الصوت لديك ربما يكون اقل او اكثر ..

في كل الاحوال ارى انك تراجع مركز الصيانة فربما يكون هناك تراب عالق بين المروحة وتحتاج فقط للتنظيف

hmadacompaq

عضوية ذهبية
انا بحط اللاب على مكتبى العادى زى اللى بعمله طوال السنتين اللى فاتو من اول ما اشتريت اللاب وصوت المروحه فعلا زى مقطع الفيديو

على فكره انا لما طفيت الجهاز ونفخت فيه من ورا لقيت المروحه بتلف وبتعمل نفس الصوت المزعج معنى كدا ان فى حاجه فى المروحه

ممكن من الاتربه فعلا الله اعلم انا الصراحه فكرت افكه بس انا ان شاء الله اوديه للصيانه افضل بس ان شاء الله تكون المشكله مش خطيره

بس انا مش عارف اعمل ايه فى مشكلة الاتربه بحافظ على اللاوب ودايما بغطيه ومش لاقى بردو حل للاتربه

الأعلى